Časté chyby pri vystavovaní faktúr

Finančné úlohy pre majiteľov malých podnikov
Naším cieľom ako vlastníkov podnikov je robiť prácu a platiť za náš čas. Fakturácia za prácu, ktorú robíme, je spôsob, akým dostaneme plat. Ak fakturujeme správne, peniaze môžu prísť neskoro alebo nie vo forme platby, ktorú chceme, čo môže byť obrovský problém. Existuje niekoľko fakturačných chýb, ktorým sa môžete vyhnúť zlepšeniu pravdepodobnosti, že dostanete zaplatené včas a správnym spôsobom.

Nemáte platobné podmienky
Platobné podmienky sú platobné podmienky, ktoré ste nastavili pre vašu firmu. Platobné podmienky informujú klienta alebo zákazníka, keď očakávate, že dostanete platbu. Podmienky sú často napísané ako Net 7, 10, 30 dní. To znamená, že klienti majú na vykonanie platby 7, 10 alebo 30 dní.

Majitelia malých podnikov by mali zvážiť skrátenie platobnej lehoty na lepšie riadenie cash flow. Ak máte platobnú podmienku, ktorá je 30 až 45 dní, môžete sa ocitnúť pripútaní na hotovosť, pretože klienti majú také dlhé okno na zaplatenie. Uskutočnenie platieb splatných pri prijatí alebo do 7 až 10 dní vám môže uľahčiť zaplatenie a riadenie obchodných výdavkov.

Neuvádzajú sa spôsoby platby
Ak chcete dostať zaplatené špecifickým spôsobom, musíte to jasne oznámiť svojim zákazníkom. Neprijímate papierové šeky? Dávate prednosť platbám online? Buďte jasní so svojimi očakávaniami. Vysvetlite svojim zákazníkom, ako chcete vykonať platbu.

Ak je online, služba Due ponúka lacný a bezpečný spôsob spracovania platieb. Môžete spúšťať platobný proces s klientmi, aby ste sa uistili, že chápu, ako to funguje. Výhodou online platieb je, že nemusíte organizovať mnoho papierových šekov, čo môže byť nepríjemné.

Neposielanie faktúr včas
Ak chcete zaplatiť včas, musíte odoslať faktúry včas. Ak je spravovanie kníh a vášho podnikania ťažké, zvážte prenájom účtovníka alebo požiadajte svojho asistenta o zaslanie faktúr. Označte deň vo svojom kalendári, prípadne raz týždenne, kde sa pozriete na svoje faktúry a uistite sa, že ste odoslali všetky tie správne.

Nesledovať vaše faktúry
Niekedy klienti jednoducho zabudnú zaplatiť faktúru. Možno, že sa spoliehajú na pripomienky od vás niekoľko dní pred splatnosťou faktúry. V prípade potreby odosielajte pripomienky a sledujte ich. Neobťažujete ľudí, keď žiadate o peniaze, ktoré vám patria.

Buďte priateľskí, keď požiadate o platbu. Mohlo by ísť o nedorozumenie alebo dôvod, ktorý ešte nezaplatili. Dajte im vedieť, že ste nezabudli na to, aby ste našli riešenie, ktoré môže byť akékoľvek.

Nesledovať vaše faktúry znamená, že do vrecka ide menej peňazí. Nechcete, aby ste sa ocitli v mieste, kde váš peňažný tok ublíži, pretože máte hromadu nezaplatených faktúr od klientov, ktorí sú zvyknutí platiť, kedykoľvek sa im to páči.

Záverečné slovo
Fakturácia a prijímanie platieb je kľúčovou súčasťou podniku, ktorý musíte mať pod kontrolou, aj keď ste zaneprázdnení. Nastavenie platobných podmienok, jasné, ako prijímate platby a sledovať všetky faktúry, aby ste sa uistili, že dostanete peniaze, ktoré si zaslúžite.